tirsdag 22. januar 2013

100 kroner for en kulepennstrek!

Hentet en pakke i dag på posten.
Jeg måtte betale 100 kr for og få den utlevert!

I høst endret vi postnr selv om vi ikke flyttet, posten delte opp i flere soner her vi bor...

Til den som sendte pakken oppga jeg det nye nummeret, 2068, men vet at mange system selv endrer til 2050 som er det gamle postnr. av seg selv grunnet at det ikke godkjenner 2068.
Damen på posten kunne ikke hjelpe meg med dette...


Det er merkelig at dette skulle koste 100 kroner, tar jo 3 sekunder og endre dette på pakken.
Pakken hentes på samme sted og jeg bor fortsatt på samme sted!

Hvor ble det av servicen?
Borte i posten...... :)

7 kommentarer:

  1. Posten er blitt mykje dårlegare og MYKJE dyrare enn før. Eg får sjokk kvar gong eg skal sende pakke i posten. Men så er det jo så koseleg å få pakkar!!

    Og så nektar dei å levere post i rett postkasse viss adressa er feil,eller postnr er feil. Då returnerer dei til avsendar....sjølv om dei som jobbar der veit veldig godt kvar posten skal....

    Det var dagens utblåsning....frå ei som må bruka tvkvelden på årsmøte i idrettslaget...

    SvarSlett
  2. Posten i Norge har gått fra å være en service for forbrukerne til å bli et pengesluk uten dimensjoner. Alt koster - MASSE, om det tar 2 sekunder eller 10 minutter. Jeg har nesten sluttet å sende pakker og brev akkurat pga dette. Håper det var noe SKIKKELIG fint i pakken ;-)

    Så herlige bilder av søtt ekorn og skjønne småfugler i ditt forrige innlegg. Det er viktig å ta vare på de små skapningene nå som det er så kaldt. Her skal det lages en ny porsjon fuglemat til småfuglene i nabolaget.

    Ha en fin kveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  3. Det var da noe av det dummeste jeg har hørt! Den saken hadde jeg tatt opp med posten, av prinsipp. Eller gått til avisa kanskje?
    Håper du fikk noe fint i pakken da :)
    Det er jo faktisk veldig gøy med pakker, selv om det frister lite å sende noe..
    Hei og hå fra Ingrid

    SvarSlett
  4. Saken er tatt opp....så får vi se.
    Går til avisen tror jeg ja om det ikke ordner seg!
    Mye rot med posten, ikke som før....

    SvarSlett
  5. Jeg har hatt sånt system på jobben - og om jeg var deg, hadde jeg klaget til avsender. Det burde jo ringe en bjelle når postnummeret de taster inn ikke stemmer (og bjellen burde si OPPDATER SYSTEMET!!! ;) )

    Håper det ordner seg - men akkurat dette er jo ikke postens feil (selv om det er tåpelig dyrt å få ettersendt pakker). Gudd løkk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff...ettersendt er det jo ikke helt....samme postkontor, og mye annen post kommer frem med det andre nr.
      Takk for det :)

      Slett
  6. blir ikke overasket når jeg hører dette.....jeg har hatt noen runder med posten ( jeg har ikke vært hyggelig)
    posten er blitt et pengesluk!!

    klem tone

    SvarSlett