fredag 26. april 2013

Mat på tur!

Jeg var så heldig å vinne denne kokeboken og Eva Solo morter hos bokklubben.



Tenkte jeg skulle dele oppskriften jeg vant med med dere!
Prøver å lage noe annet enn bare pølser når vi skal på tur...så dette er en av rettene vi har med oss på tur!

Kyllingpakke!

Ingredienser

2 kyllingfilet
1 løk
8-10 cherrytomater
1-2 soltørkede tomater
5-6 babymais
5-6 fedd hvitløk
1 brokkoli i biter (uten roten)
litt rosmarin
5 blader mynte
5-6 blader estragon
litt gressløk
litt oregano
1/2 ts pepper
1 ts sukker
1sp rødvineddikk
1-2 sp olivenolje
1-2 sp soyasaus


Fremgangsmåte

Alle grønnsakene deles og legges i folie i to lag.
Kyllingen deles i små biter, legges i pakken og det andre helles over.

Grilles i ca 15 min.
Superlett å ta med på tur, mye bedre enn pølser!!!

5 kommentarer:

  1. Så heldig du var som vant boka. :)

    SvarSlett
  2. Så heldige du var som vant:)
    Ei god helg til deg❤
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Alltid gøy med vinnerlykke :)
    Gratulerer!

    SvarSlett
  4. åh så gøy å vinne. Den morteren har jeg og, og synes den er fab!

    Må bare takke deg for fine spor, som du har lagt igjen hos meg. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å besøke deg, den tida vet du - strekker ikke til.

    Alltid kos å komme innom deg og lese om dine sprell.

    Happy søndag!
    -Maiaklem

    SvarSlett
  5. Gøy med litt vinnerlykke - den oppskriften skal jeg prøve å legge meg på minne.

    En uke til trekning av min give away- og dine 3 lodd er nå laget i "hatten"
    Klem Mari Johanne

    SvarSlett